28 juni 2012

Vilka ska man kalla för vän..?

Frågan är obesvarad inne i mitt huvud. Tänker och tänker för att få ut ett svar men de går bars i kross så fort jag börjar komma en bit på vägen! Såhär långt har jag kommit:

Jag har haft vänner som jag trodde så MYCKET mer om men som de visade sig att de bara var ute för att såra och svika en. Jag gav ner mitt allt i vår vänskap som då betydde så himla mycket för mig. Men den gjorde tydligen inte de för dessa personer!
Som sagt jag har haft ett par sånna vänner. Jag gjorde många misstag där, som jag kunde gjort mycket annorlunda en vad jag gjorde. Tur att man växer upp..

Men som sagt, dom är bara ute efter att utnyttja, svika och såra en tro mig!

Jag menar verkligen inte att alla är fejk! Jag har ÄVEN dom vänner som står vid ens sida HELA tiden och ställer upp in i de sista. I alla fall vad dom säger, och JAG TROR PÅ DOM ORDEN för att jag har känt några av dom i många år. Därav LITAR jag på dom till 110% och tror verkligen på orden dom ger mig!

Det är svårt de där, antingen kallar man ingen för vän eller så gör man de och tar skit ibland/alltid/aldrig men ändå har "vänner".
Bror mycket på ens egna känslor..…

Om en vän skulle svika och såra mig gång på gång, flopppppp a way. Tillåter inte de! Man kan hitta/ha bättre vänner än de, TRO MIG! Man ska inte låta NÅGON trampa ner en och bara ösa hat över en, jag tillåter INTE, och hoppas inte att ni bloggar läsare heller gör de! Det är VERKLIGEN inte okej, now way forever!
Att ge en till chans är en annan sak, två tre chanser men INTE typ tio, där är det utnyttjning! Men man väljer själv var gränsen går!

Men hur man ska få ut ett svar på frågan är väl, testa! Men var beredd på att bli sårad och sviken på vägen. Ta de eller va utan vänner. That's it, för att få ett enkelt och förståeligt val. DITT och ditt och ditt val, du bestämmer vad du tänker göra Ingen annan..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar