13 augusti 2011

Tja :)



Har tråkigt!
Därför ska jag skriva av mig lite, om mig och Uzzi's tid tillsammans, om hur allting startade! Kommer även att skriva lite om min gamla häst Vanity, mer får ni veta sedan!


Jag heter Johanna och är 00 :) Jag fick min egna första ponny när jag var 5, värsta dröm ponnyn :) Jag fick henne efter angelica hade haft henne närmare 7 år tror jag det vart.. Hon var den bästa ponnyn i hela mitt liv. ( kommer bilder. ) Hon kunde hoppa hus. Och jag menar det. :) Angelica fick skit jobbet med henne, om vi säger så.. Förklaring : Hon var helt vild, när angelica köpte henne. Helt enkelt galen!!! Men sen fick hon ordning. Hon tävlade aldrig med henne, eller jo typ en gång. Då hon gjorde rodeo....hihi. Men när jag fick henne och angelica köpte henkie, den ponnyn som var inport, som inte ville hoppa. :( Men tillbaka till Vanity : Jag började tävla med henne.. Första tävlingen var på  BORK. Ett minne säger jag bara. Ska förklara : Först kom jag på ettan och fick ett stopp, sedan tog jag om det och kom över, MEN då var jag inte beredd så jag flög av efter det i typ ett hörn. Kommer ihåg att jag hade åkt av på framridningen också, när hon hade sparkat mot en läskig ponny. Kommer ihåg hur ledsen jag blev.. KOMMER BILDER PÅ DRÖMMISEN NU :)








HON var den sötast och kommer alltid att vara det. Sedan kom den tråka tiden  då jag tappade intresset en del och jag ägnade massa tid åt kompisar. Som jag ångrar stort, det faller en och annan tår när jag skriver allt det här. För jag saknar henne sjukt mycket. Vi hade ändå henne i vår familj i 12 år. Så hon har ALLTID funnits där för mig. Kommer aldrig att glömma henne. Måste ta en liten paus och kolla på lite bilder för tårarna rinner... Så måste fortsätta nu, men det tar imot,  men ni måste få veta..Tillbaka till berättelsen :  Jag fick många minne och placeringar med henne.

Domma bilder är väldigt gamla, jag var inte så duktig då. Så inga elaka kommentarer!!




Men sedan kom den dan jag INTE ville vara med om.
När hon såldes, kommer inte i håg vilket datum, för det var den hemskaste dagen i mitt liv! Jag grät hela hem vägen!
Hon blev såld till en liten familj. Orkar inte skriva om dom!

NU TILL DEN LYCKLIGA DELEN :
Jag hade kommit över den jobbigaste tiden med vanity, men det satt fortfarande. Jag gick vidare helt enkelt, genom att åka och titta på hästar. Jag provade en på tjörn som jag blev helt galen i. Men det tråkiga var att den var halt i besiktningen!Jag blev sjukt ledsen. För den hoppade som en gud. Men man kan inte få allt man vill, kommer jag i håg att jag sa till mig själv, varje gång då jag ville sjunka ner till botten. Men jag tittade vidare. Och såg en ponny i Jönköping. Som vi åkte och tittade på . Den heter Uzzi! haha. Jag var inte speciellt intresserad av henne i början eftersom hon var stark och lite jobbig. Jag vågade inte ens hoppa. Men vi kom tillbaka, och då lovade jag mamma att jag skulle prova hästen, inte bara skrita runt, och det gjorde jag med jag red ordenligt och verkligen tyckte det var kul. Hon taggade väldigt mycket och blev vild då och då till hindrena och typ bara stack.. Men jag hade en plan. Att vinna så klart.eftersom hon är sjukt snabb Uzzi xD..
hahah
Vi köpte henne och hämtade henne där den 12 mars. Vi fick med tusen täcken. Vilket var bra!
Vi har utvecklats väldigt mycket tillsammans! Och det går bara framåt, vilket är så himla kul . :)







SÅ slutar vi berättelsen! Kommer nu lite bilder på ponnyn. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar